Information gällande registerutdrag:
För att vi ska få anställa och kunna ta emot dig i våra verksamheter måste du enligt lag och rutin i Lerums kommun visa upp ett utdrag ur belastningsregistret, ett så kallat registerutdrag.
Du kan beställa hem ett utdrag ur belastningsregistret på polisens webbplats. Sen skannar eller tar du en bild på originalet och laddar upp via vår e-tjänst. Originalet behåller du själv.
När du har lämnat in belastningsregistret kommer det att kontrolleras av ansvarig rekryterare och noteras att du har lämnat in ditt belastningsregister. Utdraget lagras ett dygn efter avslutat ärende.
Det är viktigt att tänka på att belastningsregistret är en del av bedömningsunderlaget när vi ska avgöra om du är lämplig att anställa.
Belastningsregistret är giltigt i 12 månader från utskriftsdatum.
Mer information och begäran om belastningsregister hittar du via polisens webbplats.
För att börja klickar du på Starta e-tjänst. Du behöver BankID eller Freja eID för att laddar upp ditt belastningsregister. Saknar du Bank-Id så kontaktar du din rekryterare.
Mer information
Polisens webbplats
Information om hur dina personuppgifter behandlas