E-tjänst Bemanningsenheten

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

E-tjänsten är till för dig som är i en rekryteringsprocess på Bemanningsenheten och uppmanats att skicka in handlingar. Den är även till för dig som anställts och ska skicka in diplom från Introduktionsutbildning.

För dig som är i en rekryteringsprocess:

Belastningsregister

För att vi ska få anställa och kunna ta emot dig i våra verksamheter måste du enligt lag och rutin i Lerums kommun visa upp ett utdrag ur belastningsregistret, ett så kallat registerutdrag. Du får information av din rekryterare om vilket belastningsregister du ska uppvisa.
När du har lämnat in belastningsregistret kommer det att kontrolleras av ansvarig rekryterare och noteras att du har lämnat in ditt belastningsregister. Utdraget lagras ett dygn efter avslutat ärende.
Det är viktigt att tänka på att belastningsregistret är en del av bedömningsunderlaget när vi ska avgöra om du är lämplig att anställa.
Belastningsregistret är giltigt i 12 månader från utskriftsdatum.
Mer information och begäran om belastningsregister hittar du via polisens webbplats.
För att börja klickar du på Starta e-tjänst. Du behöver BankID eller Freja eID för att laddar upp ditt belastningsregister. Saknar du Bank-Id så kontaktar du din rekryterare.

ID-handlingar och medborgarskap

Inför anställningserbjudande behöver du uppvisa en ID-handling som visar ditt medborgarskap. Det kan vara ett pass eller nationell id-handling. Du som har körkort ska även skicka in detta.

Intyg och betyg

Skicka in intyg och betyg som är relevanta för tjänsten du söker. 

För dig som är anställd:

Diplom:

Ingår webbutbildningar i din introduktion ska du skicka in diplom och intyg för genomförd utbildning här. 
 

Mer information

Polisens webbplats

Information om hur dina personuppgifter behandlas

Frågor om e-tjänsten

Bemanningsenheten
bemanningsenheten@lerum.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa