Anmälan om förlorat eller defekt skolkort

LÄS MER

Via denna e-tjänst anmäler du ditt skolkort som förlorat eller defekt. Observera att denna e-tjänst endast ska användas av elever som studerar vid kommunal eller fristående gymnasieskola i annan kommun.
Elever som är folkbokförda i Lerums kommun och som studerar vid Lerums gymnasium vänder sig direkt till Lerums gymnasium.
 
Vid förlorat skolkort tas en avgift på 200 kronor ut. Avgiften betalas med faktura som skickas ut i och med att kortet anmäls som förlorat.
 
Är kortet defekt måste du skriva in kortnumret på ditt skolkort för att få ett nytt.
Din gymnasieskola delar ut ett tillfälligt skolkort som gäller tills ditt nya kort kommer.
 
Mer information hittar du på: http://www.lerum.se/Utbildning-och-barnomsorg/Resor-och-inneboende/elevresor-gymnasieskola/

Information om hur dina personuppgifter behandlas för denna e-tjänst

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa